彫刻の仕事 2017
オープンスタジオ (パリ国際芸術都市)
Sculpture works 2018
Open studio /Cité Internationale des Arts à Paris
彫刻の仕事 2017
オープンスタジオ (パリ国際芸術都市)
Sculpture works 2018
Open studio /Cité Internationale des Arts à Paris
彫刻の仕事 2017
オープンスタジオ (パリ国際芸術都市)
Sculpture works 2018
Open studio /Cité Internationale des Arts à Paris
パフォーマンス − なみうちぎわの協和音
2018年8月26日 会場:トーキョーアーツアンドスペース本郷
パフォーマンス − なみうちぎわの協和音
2018年8月26日 会場:トーキョーアーツアンドスペース本郷
「彫刻的なものの捉え方」の可能性
それは利便性の発展に伴い取り残された(あるいは衰弱した)肉体に近い身体感覚を自身の内に取り戻す作業である。また私という主体と世界の関係性を空間的に捉え、それぞれの存在の在り処を求める試みでもある。
写真におけるネガとポジの原理を引用し、立体を反転する過程で生じる雌型と雄型を原型と併せて展示することで、一つの事象による異なった存在方法を示す。
In her work, Hori Sonomi studies and describes the subject through the link between 3D space and physical sensations.
The artist asks the question of the evolution of our sensations and our perception of the body, in relation with our way of living, implying comfort and security.
Here, she displays some silicon castings to create “3D negative-positive”, using the basic principles of photography.
- This text is written website of Cité internationale des arts
「彫刻的なものの捉え方」の可能性
それは利便性の発展に伴い取り残された(あるいは衰弱した)肉体に近い身体感覚を自身の内に取り戻す作業である。また私という主体と世界の関係性を空間的に捉え、それぞれの存在の在り処を求める試みでもある。
写真におけるネガとポジの原理を引用し、立体を反転する過程で生じる雌型と雄型を原型と併せて展示することで、一つの事象による異なった存在方法を示す。
In her work, Hori Sonomi studies and describes the subject through the link between 3D space and physical sensations.
The artist asks the question of the evolution of our sensations and our perception of the body, in relation with our way of living, implying comfort and security.
Here, she displays some silicon castings to create “3D negative-positive”, using the basic principles of photography.
- This text is written website of Cité internationale des arts
「彫刻的なものの捉え方」の可能性
それは利便性の発展に伴い取り残された(あるいは衰弱した)肉体に近い身体感覚を自身の内に取り戻す作業である。また私という主体と世界の関係性を空間的に捉え、それぞれの存在の在り処を求める試みでもある。
写真におけるネガとポジの原理を引用し、立体を反転する過程で生じる雌型と雄型を原型と併せて展示することで、一つの事象による異なった存在方法を示す。
In her work, Hori Sonomi studies and describes the subject through the link between 3D space and physical sensations.
The artist asks the question of the evolution of our sensations and our perception of the body, in relation with our way of living, implying comfort and security.
Here, she displays some silicon castings to create “3D negative-positive”, using the basic principles of photography.
- This text is written website of Cité internationale des arts
土地をみる - 金谷 Kanaya
-島田市金谷 静岡県立美術館 移動美術展 -
リレーション 奥中 章人/堀 園実 二人展
土地をみる
インスタレーション 2024
土地をみる(部分)
ジェスモナイト、鏡
土地をみる(部分)
既存のカモメのオブジェ、定点観測映像
川を狩る
未焼成粘土、ホールの絨毯の茶の花模様を模した布 2024
山で伐採した木材を川で下流へと運ぶ川狩り。かつて川狩りだった落合製材所で手に入れた杉の丸太から型を取った。当時の名入れの刻印入り。
大井川の地理的環境と林業が重なり、茶産業が発展。
お茶はこの地域の名産品となった。